Games om leerlingen te activeren
Wanneer leerlingen actief betrokken worden in de les, zijn ze niet alleen aandachtiger bezig om de leerstof te verwerken, maar kunnen ze de leerstof ook diepgaander verwerken. Games bieden een ideaal hulpmiddel dat aansluit bij de leefwereld van je leerlingen om leerlingen actief bij je les te betrekken.
Wanneer je games in de klas wil gebruiken om leerlingen te activeren, kan je gebruik maken van onderstaande lesstructuren. Elke hoofdkaart geeft aan hoe je les is opgebouwd en waarom je ervoor zou kiezen. Laat je inspireren door deze hoofdkaarten, en ontwikkel vervolgens je eigen les met je eigen leerinhouden op basis van deze structuren. Is dit toch nog wat vaag? Per hoofdkaart vind je bij de lesmaterialen ook gelinkte praktijkvoorbeelden ter inspiratie (‘lesfiches’).
-
Redesigning and (re) building the school (environment): Lesson 3.3
In this detailed lesson example you see how a game can be used in your lesson. The lesson sheet contains information about when and why you would use this type of lesson and what the lesson looks like. You can find the games that you can use for …
Translated by
Downloadable resource (11)Teacher -
Learning by building about the city: Lesfiche 3.2
In this detailed lesson example you see how a game can be used in your lesson. The lesson sheet contains information about when and why you would use this type of lesson and what the lesson looks like. You can find the games that you can use for …
Translated by
Downloadable resource (5)Teacher