-
Bedrijfsrekenen: Rekenen met emballage
Leer aan de hand van tien online oefeningen hoe je de kost op emballage berekent om goederen netjes op te kunnen slaan, veilig te kunnen vervoeren, of zonder beschadigingen te kunnen leveren aan klanten. Bereken hoeveel statiegeld of btw je moet …
Interactieve oefening -
Bedrijfsrekenen: Rekenen met kortingen
Leer aan de hand van tien online oefeningen hoe je een korting uitrekent.
Hoeveel betaal je voor jouw droomreis wanneer je 20% vroegboekkorting krijgt? Op Black Friday koop je twee artikelen voor ruim 1000 euro. Op het duurste artikel krijg je maar …
Interactieve oefening -
Bedrijfsrekenen: Rekenen met gewichten en volumes
Leer aan de hand van tien online oefeningen omgaan met gewichten en volumes.
Je wilt bijvoorbeeld jam maken, maar hoe reken je de hoeveelheden van de ingrediënten uit? Of je wilt besparen op gas en elektriciteit door korter te douchen maar …
Interactieve oefening -
Bedrijfsrekenen: Rekenen met contant geld
Leer aan de hand van online oefeningen omgaan met contant geld. Hoeveel wisselgeld krijg je terug als je die mooie trui koopt? Of eet samen met een vriend of vriendin en reken contant af. Hoeveel betaal je?
Interactieve oefening -
Livesaver: Serious game reanimatie en verstikking
Red de levens van Jake, Peter, Rebecca en Harry. Ervaar aan de hand van deze serious game hoe je eerste hulp verleent bij een ernstige verslikking en bij hartfalen.
Interactieve oefening (28)Leerkracht -
EHBO: Online escaperoom
In deze digitale escaperoom voer je twaalf opdrachten uit, waarbij je de basiskennis over eerste hulp toepast.
Elke (bijna) correct uitgevoerde opdracht levert een of meerdere tips op. Aan de hand van die tips ontdek je welke letsels Meryem, Theo, …
Interactieve oefening (116)Leerkracht -
Future Teacher 3.0: Design online leren, evalueren (stap 5)
Dit is een journey van Future Teacher 3.0 over design leren.
Het ontwerpen van een leereenheid is een iteratief proces: je zet een aantal elementen op, bekijkt ze opnieuw, verandert en verfijnt ze, bekijkt ze opnieuw, tot het resultaat …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Design online leren, implementeren (stap 4)
Dit is een journey van Future Teacher 3.0 over design leren.
Als alle e-materialen digitaal aangemaakt zijn, moeten ze gebruiksklaar worden gemaakt voor gebruik in de cursus. Om digitaal leermateriaal beschikbaar te stellen, wordt er …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Design Online leren, ontwerpen (stap 2)
Dit is een journey van Future Teacher 3.0 over design leren.
In deze fase ga je nadenken over de inhoud en de didactische aanpak van de blended cursus.
Hierbij dagen we je uit om zoveel mogelijk ‘out of the box’ te denken, buiten …
Interactieve oefening -
Future Teacher 3.0: Design Online leren, analyse (stap 1)
Dit is een journey van Future Teacher 3.0 over design online leren.
In de eerste stap bekijken, bespreken en analyseren we de uitgangspunten.
Wie hier te snel overgaat of er onvoldoende tijd voor uittrekt, zal later veel tijd …
Interactieve oefening -
Future Teacher: Design Online leren, het ADDIE-model
Dit is een journey van Future Teacher 3.0 over design online leren.
De inleidende module staat stil bij het ontwerpen van onderwijs. Je gaat aan de slag met het ADDIE-model.
Met de opdrachten in deze module leggen we de koppeling …
Interactieve oefening