Aan taalstimulering werken? Laten we leentje-buur spelen!: Kleutergewijs


In dit artikel van Kleutergewijs lees je resultaten van onderzoekswerk om een succesvolle aanpak voor taalstimulering in de kleuterklas uit te werken. Het geheim blijkt dan niet alleen in de inhoud van de aanpak, maar ook in de manier van professionaliseren te zitten. Internationaal onderzoek heeft op beide vlakken al een hele weg afgelegd, vaak met vallen en opstaan, en kan daarom inspirerend zijn voor het Vlaamse kleuteronderwijs. Zo kunnen we, vanuit effectieve onderzoeksresultaten, versterken wat hier al goed gebeurt.

Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid?
Leerkracht, ICT-coördinator, …

Ontdek ook