Wiskundige vragen bij het voorlezen van prentenboeken: Kleutergewijs


We kennen allemaal mooie en aansprekende prentenboeken voor jonge kinderen en lezen deze graag voor. En dat doen we niet zomaar: naast het plezier van het samen lezen en het introduceren van bepaalde thema’s, werken we aan de hand van prentenboeken ook aan de taalontwikkeling van jonge kinderen. Maar prentenboeken bieden nog meer potentieel! Ze kunnen ook helpen de wiskundige ontwikkeling van jonge kinderen een duwtje in de rug te geven. Lees meer in dit artikel van Emke Op ’t Eynde. Zij werkt bij het Centrum voor Instructiepsychologie en -technologie van de KU Leuven aan een doctoraatsproject over de kwaliteit van de wiskundige interactie tijdens het voorlezen van prentenboeken.

Meld aan of registreer om dit leermiddel volledig te bekijken

Registreren vraagt maar één minuut.
Leraren delen lesmateriaal en -inspiratie met jou
  • gratis lesmateriaal;
  • voor alle leeftijden en vakken;
  • makkelijk doorzoekbaar op lesonderwerp.
Registreer   Veilig en gratis
Je bent al lid?
Leerkracht, ICT-coördinator, …

Ontdek ook