-
STEMmige taal: Componeer je eigen rap!
Het project ‘STEMmige taal’ volgt de typische STEM-opbouw met een inleiding tot de uitdaging, een aantal hoofdstukken die de leerlingen de nodige bagage geven om de uitdaging te kunnen aangaan en uiteindelijk het verwezenlijken van de …
Downloadbaar lesmateriaalNieuwOrganisatie, firma, vzw -
Wat vertelt kunst?: Lespakket
Wat vertelt kunst ons? Welk verhaal vertelt een kunstwerk? Wat vertelt een kunstwerk over de tijd en ruimte waarin het gemaakt werd, over de kunstenaar of eventuele opdrachtgever?
Ontdek met deze lessuggesties en de video's het spannende verhaal over …
Downloadbaar lesmateriaal (3) -
Paint With Music: Google Arts & Culture Experiments
Aan de hand van deze interactieve oefening kan je tekeningen maken die worden ingezet in muziekfragmenten. Je gebruikt een penseelstreek om de muziek te tekenen.
Je kan kiezen tussen vier verschillende werelden waarin je gaat tekenen:
…Interactieve oefening (5)Leerkracht -
Soundpainting: Kennismaking
Dit document laat je kennismaken met soundpainting, een gebarentaal om live mee te componeren, uitgevonden door Walter Thompson in de jaren ’70. Het is bruikbaar voor muzikanten, acteurs, dansers en zelfs plastische kunstenaars.
Wanneer je met …
Downloadbaar lesmateriaal (15)Leerkracht -
De Wonderlijke Wandeling: Wetenschappelijke speurtocht met opdrachten
Op deze wetenschappelijke speurtocht vol leuke opdrachtjes vind je wetenschap waar je het niet verwachtte. Je ontdekt hoe je een standbeeld meet zonder erop te klimmen, hoe je je evenwicht houdt zonder in de Graslei te vallen, hoe kleuren werken …
Aankondiging (4)Ander -
Meester in Kunst: Online kunstplatform
Meester in Kunst is opgericht door Thijs Ruardi en Chantal Dalm. Twee leerkrachten die na hun lerarenopleiding naar de theaterschool gingen en sindsdien hun twee passies, onderwijs en theater, combineren. Hun missie: Het kunstonderwijs op …
WebsiteLeerkracht -
Performer/tonen: Tonen met kwaliteit (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: tonen met kwaliteit (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Publiek willen raken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: publiek willen raken (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: eigen oeuvre opbouwen (podiumkunsten) …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Werk selecteren en tonen (beeld)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: Werk selecteren en tonen (beeld) vertalen …
Downloadbaar lesmateriaal -
Performer/tonen: Codes van het (zich) tonen gebruiken (podiumkunsten)
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Performer/tonen: codes van het (zich) tonen gebruiken …
Downloadbaar lesmateriaal -
Samenspeler/dialoog: Feedback geven
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld Samenspeler/dialoog: feedback geven vertalen naar de vier …
Downloadbaar lesmateriaal