-
Brainstorm WIPASOFT: Oefensite
Oefensite met oefeningen ondersteund door visual learning voor verschillende algemene vakken.
WebsiteAndere functie -
Vocabulaire uit satellite 5 - Quartier étoile 5
Met deze drie spelletjes oefen je de woordenschat uit hoofdstuk 5 van de methode Quartier étoile 5. In dit hoofdstuk oefen je o.a. de Franse woordenschat rond het thema dieren.
Interactieve oefeningStudent (niet lerarenopleiding) -
Eindproject: Leren programmeren en coderen
Als je alle vorige leerpaden hebt gevolgd, kan je hier aan de slag voor het maken van een eindproject.
Je leert het proces van het ontwerpen, ontwikkelen en presenteren van nieuwe projecten kennen.
Eerst bestudeer je enkele …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Functies: Leren programmeren en coderen
In het leerpad ontdek je dat functies nuttig kunnen zijn.
Daarvoor gebruik je bepaalde functies bij de artiest. Vervolgens ga je aan de slag met andere soorten functies om de boer te helpen zijn gewassen te oogsten.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Conditionals 2: Leren programmeren en coderen
Het leerpad leert je werken met conditionals.
Je helpt in de eerste les de boer met het vullen van gaten en het graven van aarde, zelfs als ze de grootte van de gaten of de hoogte van de hopen aarde niet kennen. Om de codeerpuzzels op …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Conditionals 1: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het gebruik van conditionals.
In de eerste twee lessen oefen je met concepten waarmee je ervaring opdoet voor het werken met conditionals.
In de laatste codeer je met conditionals. Je schrijft code …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Lussen: Leren programmeren en coderen
In het leerpad ontdek je hoe lussen werken.
In de eerste les gebruik je lussen om het Star Wars personage BB-8 efficiënt door een doolhof te laten lopen.
De tweede les bouwt voort op het begrip van lussen. Je maakt unieke kunstwerken met de …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Een interactief dansfeest: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het werken met gebeurtenissen.
Je codeert een interactief dansfeest. Daarvoor gebruik je maten om de tijd in de muziek te tellen, maar ook bepaalde sprite- eigenschappen. Op het eind van dit leerpad is er een eindopdracht, …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Gebeurtenissen: Leren programmeren en coderen
Het leerpad focust op het werken met gebeurtenissen.
Je schrijft programma's die reageren op getimede gebeurtenissen en gebruikersinvoer. Vervolgens ga je in een miniproject een interactief virtueel huisdier maken dat eruitziet en zich …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Sprites: Leer programmeren en coderen
Je leert programmeren aan de hand van in-game coding.
De eerste les programmeer je een eenvoudige geanimeerde onderwaterscène.
Daarna doorloop je een reeks computerprogrammeerniveaus. Je eindigt op het open "open spel"-niveau waar je sprites …Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Sequenties: Leren programmeren en coderen
Je leert de basis voor het maken van computerprogramma's. Het leerpad focust op sequenties.
In de eerste les leer je sequentiële algoritmen ontwikkelen in Blockly. Je verplaatst de Angry Bird van de ene kant van een doolhof naar het varken. …
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Minecraft: De ontwerper
Door het slepen van de codeerblokken navigeer je Alex of Steve door de gesimuleerde wereld van Minecraft. Als je succesvol bent, kun je aan het einde van dit Hour of Code zelfs wezens spawnen en ze laten doen wat je maar wil.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw