-
De fabels van Aesopus
Via deze website kunnen leerlingen naar korte verhalen van Aesopus kijken. De verhalen zijn in beeld gebracht met Playmobil. Elk verhaal duurt twee tot drie minuten en er volgt altijd een moraal aan het eind.
WebsiteNieuwAndere functie -
Het kunstlab van M: De digitale kunstklas
Het kunstlab van M is een participatief platform. Het wil de blik van leerlingen verruimen en ze creatief en kritisch met beelden laten omgaan, ondersteund door artificiële intelligentie (AI).
Leerlingen leren kijken naar kunst in het …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Museum van de Nationale Bank van België: Bezoek met gids
Het museum verwelkomt studenten met een rondleiding die is aangepast aan hun opleiding. Een museumgids maakt er, in het Nederlands, Frans of Engels, een zo interactief mogelijke rondleiding van. Bij de reservering kiest de leerkracht …
tot
Nascholing of activiteitOrganisatie, firma, vzw -
Djemana, de arendssaga en gedichtenbundels: Gratis e-boeken
Ben je op zoek naar jezelf?
…
Welkom in de wereld van Djemana, de arend.
Deze vierdelige, licht spirituele fabel legt de maatschappij en jouw ziel bloot.
De gedichten schoppen en zalven om jezelf te ontdekken.
Zij vertellen wie je werkelijk bent.WebsiteAndere functie -
Wie zorgt er nu voor mij?: Boek
Dit boek beschrijft het gevoel van angst en machteloosheid van een jong kind. Het beschrijft de grote impact die een alcoholverslaving en pestgedrag op een persoon én zijn omgeving kan hebben.
Fysiek materiaalAndere functie -
Auteur in de klas: Katia Van Cauwenberghe
Leesbevordering, taalvaardigheid en expressie zijn competenties, die gedurende het hele leven van pas komen. Logisch dat daaraan in het onderwijs de nodige aandacht besteed wordt.
Om deze competenties in de praktijk te stimuleren, staan talrijke tools …
AankondigingInburgering -
Wat doet een computerwetenschapper?: Introductie op informatica
De lesfiche legt het concept van informatica en uit. Leerlingen leren ook wat een computerwetenschapper doet.
Wanneer de meeste mensen aan informatica denken, stellen ze zich over het algemeen programmeren voor. Vaak gaan ze ervan uit dat …Downloadbaar lesmateriaalOrganisatie, firma, vzw -
Maak je eigen games en animaties: GameLab 3
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten spannende games en animaties kunnen maken.
In dit derde deel van het leertraject GameLab leren studenten over het gebruik van een tekenlus en gaan ze dieper in op de bewegingen van een sprite …WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Maak je eigen games of animaties: GameLab 2
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten spannende games en animaties kunnen maken. In dit tweede deel van het GameLab leren studenten tekst in een spel te animeren en gaan ze dieper in op de eigenschappen van een sprite. Ze sluiten …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Maak je eigen games en animaties: GameLab 1
Game Lab is een programmeeromgeving waar studenten games, animaties en interactieve kunst kunnen ontwerpen. De leerlingen versterken daarbij hun codeerkennis.
We beginnen met eenvoudige vormen en bouwen op tot meer geavanceerde en op …
WebsiteOrganisatie, firma, vzw -
Widgets: Computerwetenschappelijke concepten ontdekken
Widget is een digitale tool waarmee je computerwetenschappelijke concepten verkent. Je leer over tekstcompressie, pixelatie, cryptografie en een odometer.
Interactieve oefeningOrganisatie, firma, vzw -
Langs pelgrimswegen naar Scherpenheuvel: Digitale tentoonstelling en wandeling
De digitale tentoonstelling Langs pelgrimswegen naar Scherpenheuvel op Erfgoedplus toont historische foto's en souvenirs van de bedevaart naar Scherpenheuvel en (ondertitelde) filmpjes met getuigenissen van bedevaarders (mondelinge geschiedenis). De …
WebsiteAndere functie