-
Minimum Maximum: Lestip
De Duitse kunstenaar Hans-Peter Feldmann versiert traditionele olieverfschilderijen met rode neuzen of schele ogen. Wat opvalt? Minimale ingreep, maximaal effect. Probeer jij dit ook uit met je leerlingen met als werkproduct hun partituur?
In …
ArtikelLeerkracht, Directie, … -
Componistenrijmpjes: Lesidee
Maak je leerlingen warm voor een aantal klassieke componisten door ze zelf rijmpjes te laten maken op de namen van de componisten waarvan ze muziek spelen of de componisten waarmee ze kennismaken in jouw les.
Een aantal voorbeelden die je …
Beeld (6)Leerkracht -
Veel raar lawaai maken: Lesidee
In deze eerste lesfiche rond vrije collectieve improvisatie vind je een opdeling in verschillende onderdelen:
- De lesfiche is opgebouwd uit een opwarming, een oefening genaamd de volumeknop, een tweede oefening genaamd de loop groove, een derde …
Downloadbaar lesmateriaal -
Improvisation for all!: Hoe beleven leerlingen collectieve vrije improvisatie in het leerplichtonderwijs
Het onderzoek Improvisation for all! Hoe beleven leerlingen collectieve vrije improvisatie in het leerplichtonderwijs peilt naar de ervaringen van leerlingen (n=1282) uit het secundair onderwijs met een les collectieve vrije improvisatie.
Naast de …Artikel -
Kunstenaar/verbeelden: Experimenteren en creëren
Deze fiche is een vertaling van Competentiebeelden : Op weg met artistieke competenties naar de klaspraktijk en geeft een antwoord op de vraag: hoe kan je het competentiebeeld kunstenaar/verbeelden : experimenteren en creëren vertalen naar …
Downloadbaar lesmateriaal