-
Erfgoed voor dummies
- Wat is immaterieel erfgoed?
- Wat is het verschil tussen cultureel en onroerend erfgoed?
- Heeft iedereen erfgoed?
- Is alles wat oud is erfgoed?
Kom het te allemaal weten tijdens deze interactieve workshop. Onze medewerker geeft op een toegankelijke …
tot
Nascholing of activiteitNieuw -
Frans of Nederlands drama: Workshop of lessenreeks
Motivatie en spreekdurf bevorderen
Met deze samenwerking tussen THEATrAAL en Fluxusacademie, willen we leerlingen helpen met het vinden van het nodige vertrouwen om hun spreekangst in te ruilen voor spreekdurf en zo al doende hun taal en expressie te …tot
Nascholing of activiteit -
Tuin in beweging: Zomerkamp rond sport, weerbaarheid en zelfvertrouwen
In deze workshops werken we aan een gezonde geest in een gezond lichaam.
De namiddagworkshops bestaan uit sport, spel met aandacht voor welbevinden, weerbaarheid, veerkracht, sociale vaardigheden, aandacht, zelfvertrouwen, ontspanning. Dit doen we met …
tot, tot, tot, tot, tot, tot, tot, tot, tot
Nascholing of activiteit -
Talent in de Tent: Zomerkampje rond zelfexploratie en groepsdynamiek
In deze workshop ontdekken kinderen de schat aan talenten in zichzelf en bij anderen. Ze zetten hun talenten in om nieuwe uitdagingen uit te proberen en daar voor te gaan (groeidenken). Fouten maken mag. Zo leren ze omgaan met hun eigen talenten …
tot, tot, tot, tot
Nascholing of activiteit -
Hey, ik ben oké: Speelse workshop rond welbevinden voor leerlingen
Ankerpunt vzw komt bij jou in de klas.
Deze workshop zet in op het welbevinden van elke leerling, de hele klas en natuurlijk ook die van de leerkracht.
Samen met de dieren uit het boek Avonturen aan de Wondere Ommesprong gaan de kinderen op …tot, tot, , , , , tot, tot
Nascholing of activiteit -
Hey, ik ben oké: Zomerkampje rond welbevinden
In een leuk en veilig kader organiseert Ankerpunt opnieuw workshops met heel wat activiteiten rond sociale vaardigheden – naar jezelf en naar anderen toe. Je beleeft er mooie, grappige, ontroerende en ontspannende momenten.
Doel:
…tot, tot, tot
Nascholing of activiteit -
Omgaan met boosheid: Tips
Vijf mogelijke tips die kinderen en jongeren kunnen helpen om hun boosheid te kanaliseren.
Boosheid is een emotie is die er mag zijn. Het wordt pas een probleem als de emotie te intens is, te vaak voorkomt, te lang duurt, tot agressie lijdt of als de …
Beeld (12)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Beloningsladder
Wie kan zich aan de afspraak houden en gaat omhoog op de beloningsladder? Wie heeft het wat moeilijk en zakt er een plaatsje?
Wie in de top van de ladder geraakt, krijgt op het einde van de dag een extra beloningspunt. Maar wie onderaan …
Beeld (56)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
GGGG-schema
Een visueel hulpmiddel om met een leerling aan de slag te gaan met het GGGG-model:
- Wat is er gebeurd?
- Wat dacht je en voelde je op dat moment?
- Hoe reageerde je?
- Wat was het gevolg van je reactie?
Zowel bruikbaar voor kinderen met faalangst als …
Beeld (19)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Boerderij: Praatplaat
Met deze praatplaat rondom de boerderij kan je werken aan het uitbreiden van de woordenschat en het stimuleren van de communicatieve vaardigheden van de kinderen.
De tekening sluit aan bij de belevingswereld van de kinderen zodat ze …Beeld (19)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Conflict oplossen: Stappenplan
Deze poster geeft in zes stappen weer hoe leerlingen zelfstandig tot een oplossing kunnen komen bij een conflict.
- Eerst moeten de kinderen tonen dat ze open staan om over het conflict te praten. Dit kan door de handen met de handpalmen naar boven …
Beeld (22)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Zelfevaluatie in de turnles
Deze wandplaat helpt je om leerlingen zichzelf te laten evalueren!
Na de les bewegingsopvoeding gaan de kinderen voorbij de deur en geven ze een high-five op één van de vier emoticons.
Beeld (7)Leerkracht, ICT-coördinator, …