-
Billy: Lied over gepeste jongen
In deze muziekvideo zingt Ebe een lied over Billy die zich niet prettig voelt op school.
Video (6)Leerkracht -
Omgaan met boosheid: Tips
Vijf mogelijke tips die kinderen en jongeren kunnen helpen om hun boosheid te kanaliseren.
Boosheid is een emotie is die er mag zijn. Het wordt pas een probleem als de emotie te intens is, te vaak voorkomt, te lang duurt, tot agressie lijdt of als de …
Beeld (12)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Moederdag: Lied met gitaarbegeleiding
Dit is een zelfgeschreven lied voor Moederdag met gitaarbegeleiding. De ouders van kinderen uit Taborschool Lotenhulle werkten hieraan mee.
Video (3)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Moederdag: Lied
Dit lied werd zelfgeschreven voor Moederdag. Ouders van kinderen in Taborschool Lotenhulle werkten hieraan mee.
Video (3)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
De pest aan pesten: Meezinglied
De pest aan pesten is een lied tegen pesten.
Dit is de rustige versie van het nummer.Video (5)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
De pest aan pesten: Raplied
De pest aan pesten is een lied tegen pesten.
Video (9)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Hoor je mij: Een lied over corona
Deze song is er eentje om jongeren een stem te geven omdat ze veel moeten missen, veel moeten hangen, wachten... Tot ze eindelijk weer kunnen doen wat je zou kunnen doen. Een hart onder de riem voor alle jongeren die het niet gemakkelijk …
Video (6)Organisatie, firma, vzw -
Beloningsladder
Wie kan zich aan de afspraak houden en gaat omhoog op de beloningsladder? Wie heeft het wat moeilijk en zakt er een plaatsje?
Wie in de top van de ladder geraakt, krijgt op het einde van de dag een extra beloningspunt. Maar wie onderaan …
Beeld (56)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Jij bent mijn schatje patatje: Toontje Hoger
Rond Valentijnsdag kan je dit liedje aanleren aan de leerlingen. Of misschien kan je elke nieuwe dag daarmee wel starten?
Video (13) -
GGGG-schema
Een visueel hulpmiddel om met een leerling aan de slag te gaan met het GGGG-model:
- Wat is er gebeurd?
- Wat dacht je en voelde je op dat moment?
- Hoe reageerde je?
- Wat was het gevolg van je reactie?
Zowel bruikbaar voor kinderen met faalangst als …
Beeld (19)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Boerderij: Praatplaat
Met deze praatplaat rondom de boerderij kan je werken aan het uitbreiden van de woordenschat en het stimuleren van de communicatieve vaardigheden van de kinderen.
De tekening sluit aan bij de belevingswereld van de kinderen zodat ze …Beeld (19)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Conflict oplossen: Stappenplan
Deze poster geeft in zes stappen weer hoe leerlingen zelfstandig tot een oplossing kunnen komen bij een conflict.
- Eerst moeten de kinderen tonen dat ze open staan om over het conflict te praten. Dit kan door de handen met de handpalmen naar boven …
Beeld (22)Leerkracht, ICT-coördinator, …