-
Travle: Aardrijkskundige kennis
Travle is een interactief spel waarbij je twee landen op een kaart krijgt of twee provinciën. Het is jouw taak om van de ene naar de andere te gaan. Dit doe je door de naam van een land of provincie in te typen en toe te voegen aan de kaart, …
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Seterra Geography: Blinde kaart oefeningen
Met de oefeningen op deze website kan je werelddelen, landen, rivieren, hoofdsteden, rivieren op een blinde kaart inoefenen.
Na het selecteren van een kaart moet je tegen tijd aanklikken wat gevraagd wordt.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Migratie: Mexico - Zone 4
Deze BookWidget helpt je om de leerstof over migratie in de VS vanuit Mexico in te oefenen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Kraak de code: Kerstopdracht
Door de verschillende BookWidgets, verspreid over de tekening, op te lossen vinden de leerlingen een code aan de hand van de verkregen feedback.
De oefeningen behandelen de onderdelen:- lengtematen herleiden;
- oppervlakte;
- omtrek; …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Grafiek van een functie opbouwen: GeoGebra applet
Wat is de grafiek van een functie? Hoe wordt die opgebouwd?
Je geeft een functievoorschrift in, kiest x-waarden en ziet meteen de bijhorende y-waarden berekend worden. Vervolgens kan je het punt (x,y) van de grafiek laten tekenen.Interactieve oefeningLeerkracht -
Verwante hoeken: Visueel hulpmiddel
Met deze interactieve eenheidscirkel kunnen de leerlingen de goniometrische getallen van verwante hoeken in de andere kwadranten visueel maken. Dat kan hen helpen om goniometrische uitdrukkingen te vereenvoudigen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Goniometrische getallen in de eenheidscirkel: GeoGebra applet
Dit interactief hulpmiddel kan gebruikt worden om te tonen waar de sinus, cosinus, tangens en cotangens van een hoek kunnen afgelezen worden op de goniometrische cirkel.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Flowgorithm: Leer programmeren
Deze online cursus biedt een introductie tot programmeren door middel van basisconcepten zoals algoritmes, variabelen, loops, condities en functies, zonder het gebruik van een specifieke programmeertaal. In plaats daarvan maakt het gebruik van …
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Body Worlds: Opdracht bij bezoek expo
Leerlingen nemen de gevraagde foto's en beantwoorden allerhande vragen waarvan het antwoord in de expo te vinden is.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Body Worlds: Vragen bij bezoek aan de expo
De nadruk ligt bij deze opdracht op stelsels, organen en ziektes. Leerlingen nemen de gevraagde foto's en benoemen bijhorende stelsels. Daarna volgen ook allerhande vragen waarvan het antwoord in de expo te vinden is, zoals over de spieren, …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Verwante hoeken in de goniometrische cirkel: Geogebra-applet
In deze Geogebra-applet wordt het verband tussen de goniometrische getallen van verwante hoeken bestudeerd. De leerlingen kunnen visueel vaststellen wat deze verbanden zijn in een goniometrische cirkel.
Tegengestelde, (anti)supplementaire en …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Micro:bit: Evaluatie
Deze eindevaluatie test de competentie van je leerlingen bij het programmeren van een micro:bit.
Interactieve oefening (3)Leerkracht