-
Je naam binair: Sleutelhanger rijgen
Een sleutelhanger maken met je naam in binaire code.
Beeld (3)Leerkracht, ICT-coördinator, … -
Getallen inoefenen met schuiflatjes
Op een speelse manier getallen tot 99 of 999 inoefenen door het verschuiven van de latjes.
Oefenen op lezen en noteren van getallen.
Beeld (14)Leerkracht -
Maaltafels van 2 en 10: Rekenspel
Zet de dieren op het juiste herfstblaadje!
Op de blaadjes staan de oefeningen, op de bekers (dieren) staan de uitkomsten.
Beeld (6)Leerkracht -
Terugblikken: Herhaling leerstof
Begin de dag met een kort terugblikmomentje.
Geef de leerlingen enkele oefeningen van de leerstof van de vorige dag, de vorige week, het vorige blok en van het vorige schooljaar.Beeld (19)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Afsluiting van de dag met doelenchecker
Sluit de dag af met enkele oefeningen om de doelen van de leerstofonderdelen te checken.
Beeld (9)Leerkracht, GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Cijfermuur in het eerste leerjaar
Aan deze muur kunnen ze optellen en aftrekken en gebruik maken van de splitsmachine met rekenblokjes.
Aan de achterkant is er nog lettermuur. Hier kunnen ze woorden en zinnen maken.
Beeld (5)Leerkracht -
Minsommen tot 10: Flitskaarten
Laat de leerlingen per twee de sommen inoefenen. Op elk kaartje staan op de voorkant vijf oefeningen, op de achterkant staan de uitkomsten.
Beeld (4)Leerkracht -
Sommen tot 10: Flitskaarten
Laat de leerlingen per twee de sommen inoefenen. Op elk kaartje staan op de voorkant vijf oefeningen, op de achterkant staan de uitkomsten.
Beeld (5)Leerkracht -
Getallen splitsen met de splitsspin
Met dit spel oefenen de leerlingen individueel de splitsingen.
Beeld (8)Leerkracht -
Tafels leren
Oefen de maaltafels, gebruik makend van tekeningen en dopjes van melkkartons.
BeeldLeerkracht -
Optellen en aftrekken tot en met 10: Zelfcorrigerend materiaal
Een handig idee om zelfcorrigerende opdrachten uit te werken om het optellen en aftrekken tot en met 10 te automatiseren.
Beeld (7)GOK- of zorgcoördinator, ondersteuner -
Functioneel aan de slag met getalbeelden
Rekenen zit in de gewone dagelijkse dingen. De kinderen op de Vijfkamp in Eindhoven bespreken elke dag wie er is. Ze zien meteen hoeveel, zonder te tellen.
Beeld (9)