-
AR en VR in de klas: Startbundel
Deze syllabus bundelt informatie over het werken met virtual reality (VR) en augmented reality (AR) in de klas. Je komt te weten wat VR precies inhoudt, welke vormen van AR er zijn en wat je ermee kan in de klas.
Deze bijdrage kadert in …
Downloadbaar lesmateriaal (8)Leerkracht -
Digitale geletterdheid in het lager onderwijs: E-book
Onze snel veranderende samenleving vraagt om nieuwe vaardigheden! Welke vaardigheden zijn dat precies? Hoe ga je hiermee aan de slag?
Dit korte e-book over digitale geletterdheid in het primair onderwijs bevat de belangrijkste informatie om van …
Downloadbaar lesmateriaal -
Phishing in het onderwijs: Waarom hackers scholen zo graag een lesje leren
Scholen worden steeds vaker het doelwit van cyberaanvallen. Het digitale gevaar schuilt in allerlei hackingcampagnes zoals DDos-aanvallen, ransomware, phishingaanvallen of spear phishingaanvallen.
In dit e-book van Phished gaan de auteurs dieper in …
Downloadbaar lesmateriaal (5) -
Games in Schools: Educatieve games gebruiken in de klas
Dit handboek is bedoeld voor leerkrachten die geïnteresseerd zijn in het gebruik van videogames in hun lessen. Je krijgt informatie over de educatieve voordelen van games. Je leest hoe je ze als educatief en motiverend middel kan gebruiken op …
Downloadbaar lesmateriaal -
Future Teacher 3.0: Gids voor kwaliteit bij het online lesgeven en leren
Dit e-book werd geschreven in het kader van het Erasmus+ KA2-project Future Teacher. Bij dit e-book horen 14 online videolessen, die je eveneens op KlasCement kan terugvinden.
Downloadbaar lesmateriaal -
Zo denkt een computer: Programmeren en computationeel denken in het onderwijs
Zo denkt een computer biedt lagere en secundaire scholen informatie, praktijkvoorbeelden en instrumenten om leerlingen de basisprincipes van computationeel denken en programmeren bij te brengen. Op die manier kunnen scholen hun leerlingen wegwijs …
Downloadbaar lesmateriaal (19)