-
Schuifmaat: Aflezen
Dit leermiddel legt je stap voor stap uit hoe je een schuifmaat kan aflezen. Daarnaast zijn er enkele oefeningen om het aflezen van de liniaal en nonius te oefenen.
Interactieve oefeningLeerkracht -
OctoStudio gebruiken om een micro:bit Maqueen-robot op afstand te besturen
Met dit project programmeer je met behulp van een micro:bit de Maqueen-robot zodat je het draadloos kan besturen met OctoStudio op een smartphone of tablet. Volg stap voor stap het leerpad.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Tekeningen programmeren met SVG
In deze oefeningenreeks van CoderDojo Waregem op Dodona leren leerlingen een SVG- bestand coderen van een Yin-Yang-symbool met een 0 en 1. Dit is het symbool van de organisatie CoderDojo waarbij vrijwilligers wereldwijd codeerlessen organiseren.
Interactieve oefeningLeerkracht, ICT-coördinator -
Energieomzetting
Dit leermiddel omvat niet alleen een Bookwidget met vijf vragen maar ook een document met oefeningen voor je leerlingen. De opdrachten behandelen de omzetting van energie.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
Elektromotor: Simulatie
Deze simulatie biedt je inzicht in de werking van een elektromotor. Gebruik je computermuis om rond de toepassing te navigeren.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Val op in het verkeer: STEM-project
De opdracht voor de leerlingen is om een accessoire te ontwerpen dat hun zichtbaarheid in het verkeer vergroot. Ze zullen hiervoor gebruikmaken van Arduino en het simulatieprogramma Tinkercad Circuits. Hierbij doorlopen ze het technische …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Micro:bit: Evaluatie
Deze eindevaluatie test de competentie van je leerlingen bij het programmeren van een micro:bit.
Interactieve oefening (3)Leerkracht -
LEGO MINDSTORMS: Formula Off Road
Bij dit leermiddel ontwerpen je leerlingen een terreinvoertuig met behulp van een LEGO MINDSTORMS-set. Aan de hand van open vragen doorlopen je leerlingen het technisch proces. Daarnaast bestuderen ze de overbrengingsverhouding van de gebruikte …
Interactieve oefeningLeerkracht -
LEGO MINDSTORMS: Avatar
Bij dit leermiddel ontwerpen je leerlingen een avatar met behulp van een LEGO MINDSTORMS-set. Aan de hand van open vragen doorlopen je leerlingen het technisch proces.
Interactieve oefeningLeerkracht -
LEGO MINDSTORMS: Geluidsmachine
Bij dit leermiddel ontwerpen je leerlingen een geluidsmachine met behulp van een LEGO MINDSTORMS-set. Aan de hand van open vragen doorlopen je leerlingen het technisch proces.
Interactieve oefeningLeerkracht -
Assisted Melody: Google Arts & Culture Experiments
Aan de hand van deze interactieve afbeelding ga je componeren met behulp van drie componisten: Bach, Beethoven of Mozart.
Je hebt de mogelijkheid om de noten in te voegen via de partituur of je geeft ze in via het keyboard dat bovenaan het scherm …
Interactieve oefeningLeerkracht -
Opstelling temperatuurregeling: Leerpad
Dit digitale leerpad bevat oefeningen over temperatuurregeling. De oefeningen zijn gebaseerd op de opstelling over temperatuurregeling. Je kan deze opdrachten ook terug vinden als downloadbaar lesmateriaal.
Interactieve oefening